بازاریابی بین المللی محصولات کشاورزی

بازاریابی بین الملل و راهکارهای ورود به بازارهای جهانی با دستچیده

دستچیده  با سابقه طولانی در بازرگانی بین المللی و در اختیار داشتن انواع ارتباطات موثر و مورد توجه در بازاریابی بین المللی امروز ، اقدام به فعالیت بازاریابی برای محصولات کشاورزی ایران در ورای مرزهای میهن عزیزمان نموده است. هدف شرکت از ایجاد این خدمت ، کمک به بهبود جایگاه صادراتی محصولات کشاورزی ایران ، اعم از میوه تازه ، سبزیجات و صیفی جات تازه ، خشکبار و فرآورده های غذایی بوده که متاسفانه علیرغم تلاش کشاورزان و فعالین کشاورزی ، هنوز جایگاه واقعی خود را در تجارت بین المللی ایران نیافته است.

همچنین گروه بازرگانی بین الملل دستچیده  با استفاده از انواع روشهای متعارف بازاریابی بین المللی تلاش دارد تا بهترین بازخورد را برای محصولات مرغوب ایرانی فراهم نماید . در این مسیر شرکت از کلیه روش های متنوع زیر استفاده می نماید:

۱ – شرکت در هیأت هاي اعزامی یا مشارکت در جلسات هیأت هاي تجاري در کشور

۲ –  نمایشگاه هاي بین المللی

۳ –  مطالعه میدانی منطقه اي

۴ –  بازارچه هاي مرزي

۵ – بازاریابی اینترنتی

۶ – اتاق ها و شورهاي بازرگانی مشترك

۷ –  دفاتر بازرگانی (سازمان توسعه تجارت)

۸ –  رایزنان تجاري

۹ –  اتحادیه ها

در بازاریابی به روش اینترنتی ، پیشرفت و توسعه روزافزون فن آوري اطلاعات و ارتباطات ، تأثیرات عمیق و گسترده اي را در فرایندهاي تجاري و بازرگانی به وجود آورده و اینترنت به عنوان مؤثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی خود ، امکان رسیدن شرکت ها به بازارهاي بین المللی را فراهم ساخته است. دستچیده با درک این موضوع توانسته خود را به انواع روش هاي گوناگون بازاریابی الکترونیکی از قبیل تبلیغات اینترنتی ، سایتهای B2B ، ایمیل مارکتینگ و یلو پیجها مجهز نماید.

در بازاریابی بین المللی به روش رایزنان تجاري ، براي دستیابی به اطلاعات بیشتر و همچنین کسب آگاهی از کسب و کار در سایر کشورها ، دستچیده با ایجاد ارتباط نزدیک با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای روسیه ، آذربایجان ، ارمنستان ، افغانستان ، الجزایر ، امارات عربی متحده ، ایتالیا ، پاکستان ، ترکیه ، چین ، عراق ، عمان ، قزاقستان ، لبنان ، مجارستان ، ونزوئلا و هندوستان تلاش کرده که بهترین بازاریابی را در خصوص محصولات کشاورزی ایران در این کشورها انجام دهد.

اتاقها و شوراهای بازرگانی مشترك بین ایران و سایر کشورها براي تشویق و توسعه روابط و مبادلات اقتصادي تشکیل شده اند . کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و خارجی که در ارتباط با مبادلات اقتصادي فیمابین ایران و کشور خارجی خاص فعالیت داشته و دارند می توانند به عضویت اتاقهاي مشترك در آیند .دستچیده ، همواره تلاش داشته تا ارتباط خود را با اتاق های مشترک بازرگانی ایران و سایر کشورها حفظ کرده و از این طریق بتواند به امر بازاریابی محصولات کشاورزی ایران فعالیت مناسب داشته باشد.

در حال حاضر گروه بازاریابی دستچیده ، ارتباط مناسبی با اتاق بازرگانی ایران و عراق ، شورای بازرگانی ایران و قطر ، اتاق بازرگانی کشورهای اکو ، شورای بازرگانی ایران و ترکیه ، شورای بازرگانی ایران و عمان ، اتاق بازرگانی ایران و روسیه ، مرکز تجاری ایران و ایتالیا ، شورای بازرگانی ایران و هند و همچنین شورای بازرگانی ایران و آفریقا دارد.

یکی از بهترین منابع بازاریابی جهت برقراري ارتباط با شرکاي خارجی، شرکت در نمایشگاههاي بین المللی است. دستچیده با اطلاع از این موضوع همواره تلاش داشته تا به عنوان نماینده ای از صنعت کشاورزی ایران، در نمایشگاههای مرتبط با میوه، سبزیجات، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در کشورهای هدف خود، شرکت نماید.

دستچیده در بسیاری از نمایشگاههای ایران ، روسیه ، امارات متحده عربی ، اوکراین و هندوستان شرکت نموده است و آمادگی دارد تا به منظور بازاریابی محصولات سایر تولید کنندگان ایرانی ، محصولات آنان را در نمایشگاههای بین المللی عرضه نماید.

گروه بازرگانی دستچیده ، آمادگی دارد تا در قالب قراردادهای بلندمدت ، نسبت به بازاریابی بین المللی محصولات کشاورزی و فرآورده های غذایی ایران ، با حفظ حقوق معنوی تولید کنندگان محترم ایرانی ، اقدام نموده و بهترین بازخورد اقتصادی را برای کشاورزان، باغداران و تولیدکنندگان محترم ایرانی فراهم نماید. جهت اطلاعات بیشتر با واحد بازاریابی شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

صادرات محصولات کشاورزی