گل دریاچه ارومیه یا Lake Urmia Sludge

لجن درمانی یا Sludge Therapy

لجن درمانیگل دریاچه ی ارومیه

لجن دریاچه ارومیه با داشتن املاح فراوان معدنی به ویژه کلرور و سولفات (گوگرد) و ترکیبات آهن و ید و مقدار مناسبی نمک و قدرت جذب حرارت زیاد و مواد آلی متعدد و میزان رادیواکتیویته متناسب یکی از مرغوبترین لجنهای طبی در جهان به شمار می آید که منافع طبی و اثرات شفا بخشی فراوانی دارد.

فواید سلامتی بخش لجن‌ها یعنی وجود آنتی بیوتیک‌های طبیعی ، معدنی و گیاهی در سالیان متمادی از نظر کمیت افزایش پیدا کرده و بعد از حضور فرد در میان لجن‌های درمانگر ، مواد مفید موجود در آن به پوست او نفوذ می‌کند. این مواد از طریق سلول های پوست وارد گردش خون بدن می‌شوند و فیبرهای عصبی کوچکی را در لایه‌های خارجی پوست تحریک می‌کنند . این فرآیند روی سیستم عصبی نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

مالیدن لجن روی پوست یا حمام لجن گرفتن از معمول‌ترین روش‌های لجن درمانی هستند

Sludge Therapyامروزه مردم جهان به بهداشت و زیبایی خود توجه خاصی دارند و هزینه زیادی را در سبد خانواده برای خرید محصولات بهداشتی ، آرایشی و درمان و پیشگیری از بیماری های خود منظور می كنند . البته هر جا امكان استفاده از مواد طبیعی و دستورات بهداشتی درمانی كم عارضه برای این منظور فراهم بوده خواهان بیشتری را جذب كرده است ، به طوری كه آرام آرام انـواع طـب مكمل مانند «همیوپاتی»، «لیزر تراپی»، «لجن درمانی»، «طب سوزنی»، «تغذیه درمانی» و… جای خود را در عرصه های درمانی كشورها باز می كند كه هم برای پزشكان و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان جذابیت خاصی دارد و هم برای بیماران و نیازمندان.

دریاچه ارومیه در طول تاریخ همواره برای استفاده از خواص درمانی آن مورد توجه بوده است. طبیعت زیبای استان آذربایجان غربی به خصوص دریاچه ارومیه كه یكی از مهم ترین پارك های حفاظت شده بین المللی است ، این امكان را برای كشور فراهم كرده تا به كمك تكنولوژی های جدید و برتر مثل بیوتكنولوژی و بهره برداری اصولی و استحصال مواد معدنی از این دریاچه بتوان ضمن حفظ محیط زیست طبیعی آن كمك موثری هم به توسعه استان و كشور كرد.

گل درمانی دریاچه ارومیه
بر همین اساس از زمانهای قدیم دریاچه ارومیه مورد توجه بیماران امراض مختلف و اطبا بوده و پزشکان استفاده از آب دریاچه مخصوصا از گل آن را به بعضی از بیماران توصیه می نمایند. پس از جنگ حهانی دوم و تاسیس بیمارستان صلیب سرخ شوروی در تهران ، از طرف این بیمارستان شعبه ای جهت معالجه امراض با گل دریاچه ارومیه تاسیس گردید. انتقال لجن دریاچه از طرف برخی کشورهای خارجی جهت تهیه و ساخت کرمهای آرایشی و نوعی پماد برای استفاده در درمان امراض جلدی در سالهای گذشته رایج بوده است.

از سال های گذشته آب و نمك و لجن دریاچه ارومیه برای درمان بیماری های پوستی ، مفصلی، بیماری های زنان و روان درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. باید گفت غیر از خواص درمانی این دریاچه كه در حال حاضر نیز در حمام های لجن یا كنار دریاچه به صورت سنتی استفاده می شود ، از حدود۵۰ سال پیش از گل (لجن) و آب و نمك دریاچه بحر المیت كه خواصی مشابه دریاچه ارومیه دارد، در ساخت محصولات آرایشـی و بهداشتی نیز استفاده می شود و این موضوع باعث احداث كارخانجات مختلف تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در كنار دریاچه بحرالمیت شده است.

فروش لجن دریاچه ارومیه

اغلب بیماری های كلاژن پوستی مفصلی كه منشاء سایكوسوماتیك (روحی – جسمی) دارند با لجن و نمك دریاچه هایی شبیه دریاچه ارومیه قابل درمان هستند. همچنین می توان از خواص درمانی نمك دریاچه ارومیه در درمان بیماری های تنفسی مثل آسم و برونشیت و انواع سینوزیت ها نیز بهره برد.

با توجه به نتایج تحقیقی كه  انجام شده ودر آن از مراكز مختلف درمانی مشابه در كشور آلمان و اردن بازدید به عمل آمده ، می توان به واقع اذعان داشت با بهره گیری از متدهای جدید درمانی و ساخت مراكز درمانی مدرن در كنار دریاچه ارومیه نیز می توانیم نه تنها در توسعه صنعت توریسم بلكه در كمك به بیماران نیازمند گام های موثری را در كشور برداریم. ضمن اینكه این گونه مراكز می توانند كمك موثری به ارتقای آموزش روش های جدید درمانی در سیستم بهداشتی – درمانی كشور كرده و خود تبدیل به محیط علمی مرجع برای سایر كشورها از جمله كشورهای همسایه شوند.

آب کلروره دریاچه ارومیه در درمان بیماریهایی چون لنفاتیسم ، شکستگی هایی که دیر جوش می خورند ، بیماریهای روماتیسمی مفاصل ، بیماریهای اعصاب و بیماریهای مختلف زنان شامل متریت ها، سالپنژیتهای مزمن و رحمی بسیار موثر است.

بیماریهای سیستم حرکتی موثره روماتیسم ، پلی آرتریت مزمن ، فرمهای آرتریت مزمن مانند نقرس ، درد عضلانی ناشی از فیبروزیت ، انواع نورالژی ها به ویژه سیاتالژی ، از بین رفتن آثار کوفتگی، خون مردگی، صدمه و گسیختگی مفصلی ، سفتی مفاصل ، بیماریهای عروق محیطی ، اگزما ، پسوریازیس ، بیماریهای زنان به ویژه التهاب مزمن یا تنبلی تخمدانها ، آمنوره ، اختلالات قاعدگی ، نازایی ، رشد نکردن دستگاه تناسلی و غیره از جمله بیماریهایی هستند که تاثیر درمانی لجن دریاچه بر روی آنها کاملا مشخص است، که همه این کاربردهای درمانی به علت اثرات فیزیکی ، خواص شیمیایی، فیزیکو شیمیایی و خواص بیولوژیکی لجن دریاچه است.

لجن‌های طبی دریاچه ارومیه به صورت هوشمند عمل می‌کند

گل ارایشی لجن ارومیهدریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه آسیای میانه و یکی از دریاچه‌هایی است که دارای لجن و موادمعدنی با خاصیت طبی است. تا کنون انواع نمک‌های خوراکی ، دارو‌ها ، لوازم آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت از لجن‌های ته این دریاچه استخراج شده است. براساس تحقیقات انجام شده ، در لجن‌های این دریاچه مواد طبیعی خاصی وجود دارد که قادر است گردش خون موضعی را افزایش دهد و نکته جالبی که درباره این لجن‌های طبیعی وجود دارد این است که این مواد به صورت هوشمند عمل می‌کند و هر جایی از بدن که لازم باشد، جذب و باعث می‌شود که سوخت و ساز و اکسیژن بیشتر به بافت آسیب دیده برسد و بافت نیز با سرعت بیشتری شروع به ترمیم کند و تمام کمبود‌ها ومواد مورد نیاز خود را از آمینو اسید‌ها گرفته تا آنزیم‌ها وکلاژن‌ها را در قالب یک فرآیند کاملا طبیعی مجدد بسازد. این ماده قدرت مضاعفی به بافت می‌دهد و باعث می‌شود که مکانیسم واقعی برای افزایش قدرت ایمنی بافت و کارآیی آن ایجاد شود.

تاثیر در مانی لجن‌های طبی در حال حاضر در دنیا به اثبات رسیده است و خوشبختانه ایران نیز دارای یکی از دو منبع تامین کننده این مواد در سطح دنیا به شمار می‌رود که با‌ید استفاده بهینه‌ای از ظرفیت موجود داشته باشیم.

غلت زدن در گل و لای و لجن از اهداف جذاب گردشگری سلامت است!

امروزه یکی از جذاب ترین اهداف گردشگری سلامت در دنیا لجن درمانی محسوب می شود.

لجن درمانی قدمت چند هزار ساله دارد که تفریح و درمان را با هم به گردشگر سلامت هدیه میکند.

از آنجائیکه ایران دومین دریای شفا بخش دنیا را دارد و دریاچه ارومیه با لجنهای خاص و منحصر بفردش از بحر المیت فلسطین فقط یک پله پایین تر قرار گرفته است ، یکی از بهترین انتخابها برای گردشگر سلامت می باشد.

اغلب بیماریهای کلاژن پوستی و مفصلی که منشاء روحی – جسمی دارند با نمک و لجن دریاچه ارومیه قابل درمان می باشند.

باید بدانیم که لجن یک عنصر مهم طبیعت است و دارای مواد معدنی بسیار موثر در سلامت انسان می باشد، که می تواند سموم را از بدن جذب نماید.

لجنهای دریاچه ارومیه با داشتن املاح معدنی زیاد به ویژه کلرور و سولفات و ترکیبات اهن و ید و مقدار زیاد نمک و مواد آلی متعدد و قدرت جذب حرارت بالا و میزان رادیو اکتیویته یکی از مرغوبترین لجنهای طبی می باشد که اثرات شفا بخش زیادی دارد.

توریست درمانی لجن دریاچه ارومیه

و یکی از مرغوبترین لجنهای طبی به شمار میرود و در درمان بیماریهای بسیاری موثر می باشد.

همین امر سبب گردیده که دریاچه ارومیه یکی از مهمترین پارکهای حفاظت شده بین المللی باشد.

لجن درمانی به دو صورت استفاده می شود.

۱٫ماسک لجن
۲٫حمام لجن

فواید لجن درمانی به صورت خلاصه :

درمان بیماریهای پوستی

حفظ و بازیابی زیبایی پوست

حذف سموم بدن

هیدراته کردن پوست بدن

بهبود گردش خون

تسکین دهنده عضلات چشم

تقویت سیستم ایمنی بدن

درمان بیماریهای عضلانی

درمان اختلالات روانی

اصلاح مشکلات تنفسی

اصلاح مشکلات دستگاه گوارش

اصلاح مشکلات هورمونی

اصلاح مشکلات کلیوی

اصلاح عملکرد کبد

بهبود دیابت

**** گروه بازرگانی دستچیده با مجوز کاملا قانونی آماده مشاوره در تهیه و توزیع لجن دریاچه ارومیه و همچنین نمک دریاچه ارومیه جهت صادرات و یا فراوری و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با شما می باشد